O nás

Abyste zaujali návštěvníka webu, máte na to pouze 8 sekund. Průměrně jsou lidé na webech pár minut. Odtud je náš název. Zvyšujeme šanci, že lidé u vás nakoupí vaše služby nebo zboží.

Radim Hasalík

Radim Hasalík

Specialista systematického online marketingu a spoluzakladatel PárMinut.cz.

Svůj první web spustil v patnácti letech. Od roku 2002 postupně pracoval ve vydavatelstí IDG, digitální agentuře, magazínu ITBIZ.cz, ESETu a DATARTu. Použitelnosti se věnuje více než 17 let.

Vystupoval v médích: ČT24, ČT1, hlavním zpravodajství TV Prima, Českém rozhlasu Plus, Novinky.cz, iHned.cz, iDNES, Podnikatel.cz, Respektu, Lidových novinách a řadě dalších.

Pravidelně přednáší o použitelnosti webů / e-shopů studentům Vysoké školy ekonomické v Praze v rámci cvičení předmětu Marketing na Internetu.

Eva Kočí

Eva Kočí

Specialistka použitelnosti a vedoucí projektu PárMinut.cz.

S marketingem se poprvé setkala ve svých 16 letech, kdy se starala o reklamní kampaně pro Obchod Šetřílek a Magistrát hlavního města Prahy. Poté působila v digitální agentuře, kde měla na starosti vedení projektů a vytváření drátěných modelů webů. Aktivně používá e-shopové řešení Shoptet.

Správě reklamních kampaní se ovšem nechtěla do budoucna věnovat. Největší zalíbení totiž našla právě v použitelnosti webů (UX). V rámci služeb PárMinut.cz má na starosti audity webů z pohledu uživatelské přívětivosti a důvěryhodnosti. Připravuje také nákresy webových stránek a online aplikací (wireframe). Vede uživatelská testování.

Proč řešíme použitelnost webu?

46 % odchází pryč z webu

Studie (PDF) z roku 2015 potvrdila, že 46 % uživatelů opustí nesrozumitelný web. Špatný design a chyby v navigaci odradí 37 % lidí.

Když jsme spolu se spřáteleným týmem změnili hlavní stranu Andivo.cz, zvýšila se ochota dokončit objednávku ze 1,63 % na 13,75 %.

Konkurence je blízko

Celých 79 % uživatelů tvrdí, že budou hledat jiný web, pokud ten stávající nesplní jejich očekávání.

Změna celého webu ProMistry.cz přinesla snížení opuštění hlavní strany z 25,83 % na současných 20,24 %. Současně klientovi meziročně vzrostly tržby o 41 %.

Nákres webu šetří náklady

Když se při návrhu nových stránek udělá drátěný model (wireframe), šetří se náklady. Předělávání grafiky a nakódovaných stránek je totiž mnohem dražší.

Navíc test s pěti uživateli dokáže odhalit až 85 % všech chyb.

Naše přednášky o použitelnosti webů