Zvýšení ceny: jak o tom dát vědět zákazníkům


Zvýšit cenu produktu nebo služby je jednoduché. Mnohem náročnější je správným způsobem informovat zákazníky.

Dejte vědět s předstihem

Spotřebitel by neměl být o zvýšení ceny informován dodatečně a pouze na faktuře. O zvýšení ceny dejte vědět předem. Kdy je ten správný čas? Když víte, že není cesty ven a cenovky se musí nevratně předělat. Nejdůležitější je podrobně vysvětlit, proč se tak děje.

Jaké argumenty lze použít?

  • Pronájem kancelářských nebo obchodních prostor je stále dražší.
  • Komplikace v dodavatelském řetězci, obtížné získávání konkrétních komodit a zvyšující se náklady na zaměstnance.
  • Zvýšení nákupních cen spotřebního materiálu, surovin.
  • Zlepšili jste výrazně svůj produkt, což vedlo k prokazatelnému zvýšení kvality.
  • Investice do firemního vybavení, která může souviset se zvýšením kvality výrobku.
  • Uveďte, jak dlouho jste nezvýšili ceny.
  • V případě, že jste i po zdražení stále levnější než konkurence, můžete toho využít a upozornit na to.

Pokud je váš produkt pro klienty užitečný, zvýšení ceny zákazníky pravděpodobně neodradí. Abyste se tomu vyhnuli, je třeba zlepšit kvalitu a hodnotu produktu. Mělo by k tomu dojít ve skutečnosti a nikoliv jen na papíře. Ideální je, když zlepšení produktu nastává tam, kde to zákazníky nejvíce pálí.

Podrobnější a logicky znějící vysvětlení důvodů vám může dodat u spotřebitelů další plusové body.

Nabídněte alternativu

Je také možné připravit jinou možnost pro ty, kteří si nechtějí nebo nemohou dovolit produkt za novou cenu. Například balíček s omezenými možnostmi oproti dražší variantě. Hrát si můžete i se zvýhodněním ve chvíli, kdy zákazník zaplatí dostatečně dopředu / včas apod.