Audit použitelnosti: svetcukraru.cz


Audit použitelnosti webu

Připraveno pro skupinu Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností. Chcete podobný audit zadarmo? Napište nám na audit@parminut.cz.

Audit Svetcukraru.cz

Audit je zpracovaný 27. 10. Je možné, že se od té doby na webu něco změnilo.

Prvotní dojem z webu

V současné době nemá web již jednu vstupní stránku, tzn. stránku, na kterou se zákazník dostane jako první (např. z vyhledávání). Budu ale předpokládat, že se jako první dostane na hlavní stránku.

V patičce webu je umístěné značné množství odkazů a orientace v nich může být pro zákazníka proto už složitější. Zvážil bych, zda nebylo vhodnější odkazy v patičce lépe strukturovat buď do dalších podkategorií nebo některé odkazy sloučit pod jednu stránku například Podmínky užití webového rozhraní a GDPR.

odkazy

Hlavní stránka

Odlišnosti od konkurence

Odlišnost od konkurence je velké téma a dejte si na tom opravdu záležet. Máte napsané čtyři odlišnosti, všechny jsou proklikávací, což je správně.

Dopravu zdarma má už hodně eshopů, to jako výhoda moc není.

Slevy za věrnost jsou dobré.

2 ze 3 zákazníků nakupují opakovaně. To vede po rozkliknutí na stránku recenze a je tam spoustu ikonek jiných firem. Až dole na stránce jsou recenze. Lepší by bylo dát například nakupují u nás na kraj stránky a recenze hned nahoru. Také by bylo lepší nějak to tvrzení 2 ze 3 zákazníků u nás nakupují opakovaně nějak podložit.

Poslední výhodu máte 4537 druhů, která vede na stránku “Nenašli jste něco?” s nápisem Vyprodáno, což může uživatele zmást, neboť stránka působí chybovým dojmem. Zamyslel bych se nad tím, zda by bylo možné obsah této stránky lépe přeformulovat a místo negativního tónu bych zde pracoval naopak s pozitivním efektem obrovského množství cukrářských potřeb, které nabízíte.

Nicméně toto nejsou všechno úplně odlišnosti od konkurence. Zkuste si lépe definovat, v čem jste jedineční, odlišní, proč zrovna u vás mají nakoupit.

Menu

Menu je velmi podstatné. Pomáhá zákazníkovi se rychle orientovat. Lidé jsou již naučeni na určité zvyklosti, jak by mělo vypadat.

V submenu v levém sloupci by bylo vhodné zvýraznit položku kategorie, na které se uživatel právě nachází.

Hlavní navigace obsahuje na některých stránkách např. Poukazy chybu v HTML/CSS, kdy rozbalené megamenu překrývají čáry výrobků obsah menu. Viz přiložený obrázek.

menu

Kategorie produktů

Po otevření filtru Značky a parametry se zobrazí prázdná plocha. Viz přiložený obrázek. Vhodnější by bylo zobrazit už rovnou první položku filtru Značky. Také bych zvážil přejmenování položky label na nějakou s vhodnějším názvem například Výprodej.

značky a parametry

U některých produktů se duplikuje štítek Doprava zdarma, viz přiložený obrázek.

štítek doprava zdarma

Detail produktu

V detailu produktu je záložka Doprava a dodání. Nepodařilo se mi ale nalézt žádný produkt, který by v této záložce měl nějaké informace o dopravě a dodání. Zvážil bych proto, zda toto záložku raději neodstranit.

Recenze od zákazníků

Na stránce Recenze chybí souhrnné hodnocení Světa cukrářů na portále Heureka.cz a proklik na něj. Takto zákazník nemá představu, zda jsou recenze aktuální a jaké celkové hodnocení má váš eshop na Heurece.

O nás

Na webu chybí samostatná stránka O nás. Doporučil bych zvážit, zda tuto stránku nevytvořit a nesloučit do ní obsah ze stránky Vaši pomocníci v eshopu nebo Podporujeme správné věci.

Odběrná místa

Mapa na stránce Odběrná místa mi v české verzi zobrazuje odběrná místa v Maďarsku. Stránky s detaily odběrných míst obsahují sice mapu, na které ale nejsou odběrná místa nijak vyznačená. Rovněž bych na stránkách odběrných míst více pracoval s logem Zásilkovny přes kterou zboží zákazníkům zasíláte. Uživatel se musí nyní prokousat na stránce množstvím výplňového textu, aby se dozvěděl podstatnou informaci, že zboží mu bude zasláno skrze Zásilkovnu.

Doprava

Na stránce Doprava chybí informace o tom kolik stojí různé druhy dopravy a způsoby plateb. Rozumím, že ceny vaší dopravy se můžou velmi lišit podle vybraného dopravce, zvolené platby a váhy objednávky, ale zvážil bych, zda na tuto stránku neumístit alespoň orientační přehled nejčastěji využívaných způsobů dopravy a plateb.

Cizojazyčné verze

Anglická verze nemá přeložené některé stránky do angličtiny a v některých kategoriích chybí produkty, viz například anglická verze https://www.worldofconfectioners.com/garlands/ a česká verze https://www.svetcukraru.cz/girlandy/.

Nákupní košík

Ve slovenské a maďarské verzi nákupního košíku je u kroku Kontaktních údajů upozornění na problémy s emailovou schránkou na Centrum.cz. Nejsem si jistý kolik slovenských a maďarských zákazníků používá emailovou schránku na Centrum.cz, aby tato informace byla pro ně relevantní.