Audit použitelnosti: superplechacek.cz


Audit použitelnosti webu

Připraveno pro skupinu Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností. Chcete podobný audit zadarmo? Napište nám na audit@parminut.cz.

Audit Superplechacek.cz

Audit je zpracovaný 26. 10. Je možné, že se od té doby na webu něco změnilo.

První dojem z eshopu

V současné době nemá web již jednu vstupní stránku, tzn. stránku, na kterou se zákazník dostane jako první (např. z vyhledávání). Budu ale předpokládat, že se jako první dostane na hlavní stránku.

Váš web je na první pohled docela přehlcený informacemi, což může zákazníka odradit.

Bylo by dobré přidat slogan pod logo. Není na první pohled jasné, co a jak děláte a co u vás mohou zákazníci najít. Podle loga by zákazník usoudil, že děláte plecháčky, ale děláte mnohem více výrobků.

Také by se neměla žádná stránka otevírat v novém okně. Například u reklamačního řádu se to přesně děje, že se otevře v novém okně. Vše (kromě b2b) z tohoto submenu se vám otevře v novém okně.

menu

Hlavní strana

Odlišnosti od konkurence

Pod bannery nejdříve vložit odlišnosti od konkurence. To je něco, co musí být nahoře a hned musí zákazníka přesvědčit o tom, že vy jste nejlepší a má nakoupit právě u vás. Odlišnost od konkurence je velké téma a dejte si na tom opravdu záležet. Měly by být proklikávací, vést na stránku, kde se zákazník dozví více informací.

Vaše výhody máte napsány tyto:

vyhody

Dopravu zdarma má už spoustu eshopů, to jako výhoda moc není bráno. Text u dopravy není navíc graficky dobře naformátovaný, neboť text Doprava od 25 Kč je stejným fontem jako text Nad 1000 Kč, což může uživatele zmást. Doporučil bych texty lépe graficky upravit, aby bylo na první pohled zřejmé, že při objednávce nad 500 Kč je cena dopravy od 25 Kč a při objednávce nad 1000 Kč je cena dopravy zdarma.

Dárky zdarma nejsou proklikávací. Chtělo by je to udělat proklikávací a napsat na stránku co třeba je možnost dostat za dárek. Zákazníci hodně slyší na slevy a dárky zdarma.

Nápad zadarmo, má taky hodně eshopů, co nabízí výrobky s potisky.

Chtělo by to lépe promyslet výhody, například zda máte některé výrobky co ostatní nemají, nebo že si zákazník může výrobek navrhnout celý sám apod..

Obsah hlavní strany

Na konec hlavní stránky můžete dát jen třeba 12 až 24 nejoblíbenějších produktů, nebo co nejvíce se nakupuje apod. Prostě výběr jen pár produktů, aby zákazník nebyl přehlcen.

V boxu Originální dárky pro vás! bych doporučil odstranit větu Více našich výrobků najdete v jednotlivých kategoriích v horním menu. V dnešní době už jsou uživatelé zvyklí, jak se orientovat na webech a toto větě je pro ně proto bezpředmětná.

Menu

V menu doporučuji nepoužívat speciální znaky jako máte nyní u položky Vánoce a Z lásky. Tyto grafické “vychytávky” na sebe zbytečně strhávají uživatelovu pozornost a ztěžují orientaci na webu. Tyto nestandardní znaky se navíc propisují i do titulku stránky, což není dobré ani z hlediska SEO, viz titulek na stránce https://www.superplechacek.cz/vanoce/.

Patička

V menu v patičce je odkaz Časté otázky napsán velkým písmem. Vhodnější by bylo ho mít stejným písmem jako ostatní odkazy. Odkazy v patičce od položky Tabulky velikostí až po položku Soubory Cookie se otvírají do nového okna. Doporučuji všechny odkazy, které vedou v rámci webu, otevírat do stejného okna.

Kategorie produktů

Když u vás zákazník rozklikne například sekci Trička a poté klikne v pravém menu na například kategorii Koníčci, tak se mu ukáže všechny předměty z daného tématu, což může uživatele hodně zmást. Doporučil bych proto zvážit, zda menu v pravém sloupci nenad raději zcela pryč a položky z něj zakomponovat do hlavního menu.

O nás

Pokud máte zajímavý příběh, jak Vaše firma vznikla, tak to sem napište. Lidé chtějí vědět, s kým mají tu čest. Představit vaší firmu, váš příběh, v čem jste jedineční. Vypadáte, že jste spíše rodinný podnik, tak určitě přidat vaši fotografii - vašeho týmu, to výrazně zvýší důvěryhodnost. Stručně, jasně, přehledně.

Doprava a platba

Na stránce Doprava a platba bych doporučil lépe zformátovat texty u způsobu dopravy. Vložená loga u České pošty narušují plynulost textu, který je proto méně přehledný a uživatel se v něj proto hůře orientuje.