Audit použitelnosti: sleep-well.cz
Veřejný audit webu sleep-well.cz. Zveřejňujeme na základě souhlasu majitele webu.
Audit použitelnosti webu
Připraveno pro skupinu Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností. Chcete podobný audit zadarmo? Napište nám na audit@parminut.cz.
Audit Sleep-well.cz
Audit je zpracovaný 30. 10. Je možné, že se od té doby na webu něco změnilo.
Hlavní strana
V současné době nemá web již jednu vstupní stránku, tzn. stránku, na kterou se zákazník dostane jako první (např. z vyhledávání). Budu ale předpokládat, že se jako první dostane na hlavní stránku.
Bylo by dobré přidat pod logo ještě třeba nějaký krátký slogan, něco co přesně napoví čím co je obor vaší činnost.
Banner
Určitě by bylo vhodné tento banner udělat jako statický obrázek, takhle animovaný může působit až rušivě a zákazník z toho může být zmatený. Ostatní bannery máte jako statické obrázky, tak by bylo lepší mít takto všechny. Také by bylo vhodnější mít všechna tlačítka v bannerech s oranžovým pozadím, tak jako je to na největším banneru.
Odlišnosti od konkurence
Odlišnost od konkurence je velké téma a dejte si na tom opravdu záležet.
Vy máte napsané tři. Všechny jsou proklikávací což je správně.
Dopravu zdarma má už hodně eshopů, takže to jako výhoda není.
Český výrobce, po rozkliknutí se otevře stránka “"Je to jenom nějaká hadra" aneb začátek značky SLEEP WELL”, kde je hodně textu a je to spíše stránka “O nás”. Nepoužívejte dlouhé texty bez dostatečného formátování například vhodné je používat více nadpisu nebo kratší odstavce. Lidé na webu moc nečtou, jen skenují očima a hledají klíčová slova.
Poslední výhodu máte Atesty a certifikace. Po rozkliknutí se dostane zákazník na stránku, kde je pouze certifikát. Chtělo by to ještě nějak podložit i atesty. Také ten certifikát je neostrá fotka, bylo by lepší to lépe naskenovat nebo vyfotit.
Nicméně toto nejsou všechno úplně odlišnosti od konkurence. Zkuste si lépe definovat, v čem jste jedineční, odlišní, proč zrovna u vás mají nakoupit.
Menu
Menu je velmi podstatné. Pomáhá zákazníkovi se rychle orientovat. Lidé jsou již naučeni na určité zvyklosti, jak by mělo vypadat.
Patička>
V patičce webu máte odkazy v sekci Kategorie produktů velkým písmem a ostatní písmem malým. Doporučuji vše sjednotit na malá písmena.
V patičce máte odkaz na stránku Jak se k nám dostanete. Tato stránka ale odkazuje na stránku Kontakt. Zvážil bych, zda stránku Jak se k nám dostanete raději neodstranit.
Kategorie produktů
V produktech by bylo dobré seřadit stejně nabídku podkategorií. Máte ji jinak při označení kategorie a jinak při rozkliknutí.
Když zákazník otevře podkategorii Chalupa, tak se mu na kraji ukážou kategorie, které ale k chalupě nepatří. Lepší je ty kategorie smazat a nedávat tam nic. Tohle zákazníka může hodně zmást.
Detail produktu
U některých stránek s detailem produktu by to chtělo více zapracovat na tzv. cross sellingu. Například na stránce Povlečení na chalupu https://www.sleep-well.cz/povleceni-chalupa-100-bavlna-kanafas-cervene/ je v sekci Nezapomeňte dokoupit pouze jeden výrobek a to ochranná rouška, která s daným produktem vůbec nesouvisí.
Textové popisky u některých podstránek jsou naformátovány patkovým písmem, ale správně by mělo být v této šabloně všude bezpatkové písmo. Doporučuji font u všech textů sjednotit. Viz například strana https://www.sleep-well.cz/damske-saty-adriana-cerna/
Recenze
Píšete, že na trhu jste 15 let, žádné recenze nemáte?
Pokud ano, tak by bylo dobré je na web vložit, pokud nemáte tak začít sbírat. Například pomocí emailu.
O nás
Vy už článek “o nás” máte, bylo by dobré ho dát i do malého horního menu nebo do patičky. Také by bylo lepší text nějak naformátovat, udělat odrážky, text je hodně dlouhý. Určitě je dobré i přidat fotografii vašeho týmu, zvýší to důvěryhodnost.
Nákupní košík
V prvním kroku nákupního košíku je v sekci Doporučujeme dokoupit nabídka pouze jednoho zboží a to polštářku s tuleněm. Vhodnější by bylo do této sekce vkládat zboží, které souvisí se zbožím, které si zákazník přidal do košíku.
Kontakt
Obsah stránky je podivně naformátován a email a telefonní číslo by bylo lepší zarovnat doleva k ostatnímu textu. Email a telefon by měl být proklikávací, aby mohl uživatel rovnou z mobilu vytočit vaše telefonní číslo. Pro zvýšení důvěryhodnosti eshopu je též dobré umístit na stránku Kontakt jméno kontaktní osoby a to nejlépe i s fotografií.
Způsoby a ceny dopravy
Stránku bych přejmenoval na Doprava a platba. Na stránce uvádíte, že cena dobírky je 165 Kč, ale v košíku se mi cena dobírky zobrazuje 143 Kč.
Blog
U některých článků v blogu nejsou dobře vložené fotografie a místo nich se zde zobrazuje pouze ikona prázdného obrázku, viz https://www.sleep-well.cz/aktuality/5-duvodu-proc-bambus/
Sociální sítě
Všiml jsem si, že máte na Facebooku stránku s více než 1000 fanoušku a zajímavými příspěvky. Na eshopu jsem bohužel nikde odkaz na vaší facebookovou stránku nenašel. Doporučil bych proto do patičky odkaz na váš Facebook přidat.
Velkoobchodní spolupráce
Na stránce je rozbité formátování textu, kdy odkazy jsou podtržené a mají modrou barvu.