Audit použitelnosti: outdoor-fashion.cz


Audit použitelnosti webu

Připraveno pro skupinu Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností. Chcete podobný audit zadarmo? Napište nám na audit@parminut.cz.

Audit Outdoor-fashion.cz

Audit je zpracovaný 30. 10. Je možné, že se od té doby na webu něco změnilo.

Hlavní strana

V současné době nemá web již jednu vstupní stránku, tzn. stránku, na kterou se zákazník dostane jako první (např. z vyhledávání). Budu ale předpokládat, že se jako první dostane na hlavní stránku.

Bylo by dobré přidat doplňující text pod logo. Aby zákazník hned věděl, čím se zabýváte a uměl vás odlišit od konkurence.

Doporučil bych zvýraznit hlavní navigační menu. Současné menu má malou výšku a nepříliš výrazný font a ve srovnání s ostatními prvky na stránce působí velmi nevýrazně. Navigace je jedním z klíčových prvků, podle kterého se uživatelé na webu orientují.

Odlišnosti od konkurence

Odlišnosti od konkurence jsou udělané jako obrázky a ne jako text s ikonou. Texty v obrázcích nejsou ale responzivní a na mobilních zařízeních jsou už značně malé a hůře se proto čtou.

Všechny výhody máte proklikávací, což je správně.

Poslední výhoda “Všechno zboží máme skladem” otevře odkaz na hodnocení na Heuréce a ještě v jiném panelu na prohlížeči.

výhody

Recenze

U vás na e-shopu jsem vůbec nenašel odkaz na recenze. Na recenze mě přesměrovala vaše výhoda, viz výše. Určitě by bylo dobré udělat na ně buď samostatnou stránku a nebo odkaz přímo na hlavní stránce.

Vše o nákupu

Na tuto stránku by bylo dobré přidat např. informace o dopravě a platbě, o možnostech reklamace apod. Je lepší verze pro normální lidi, tzn jednoduchá zkrácená a jen stručná informace o tom, co mají lidé dělat v případě reklamace.

Vy máte dole na stránce odkaz na dopravu. Na této stránce je poměrně hodně textu, chtělo by to napsat jen to nejnutnější nebo to třeba hned nahoře rozdělit na dva odkazy - doprava pro ČR - doprava pro SR.

O nás

Vy máte stránku O nás, je výhodou, že na ní máte fotografii vašich pracovníků. Pokud máte zajímavý příběh, jak Vaše firma vznikla, tak to sem napište. Představit vaší firmu, váš příběh, v čem jste jedineční.

Kategorie produktů

Na stránkách kategorií produktů máte cenový filtr. Bohužel filtr je nepoužitelný, neboť pole s číslicemi mají malou šířku a není zde vidět částka, kterou je možné filtrovat.

Detail produktu

Některé produkty obsahují odkaz na tabulku velikostí, i když daný produkt žádné velikosti nemá, viz například Nesting red wine glass https://www.outdoor-fashion.cz/nesting-red-wine-glass--GSI0185.html#000-one-color.

Kontakt

Vaše stránka Kontakt mě přijde velmi nepřehledná. Máte text napsaný jinou velikostí písma než používáte na ostatních stránkách. Hodně textu napsaný caps lockem, což taky nevypadá úplně důvěryhodně.

Z hlediska důvěryhodnosti je dobré na tuto stránku přidat také fotografii - aby zákazníci viděli přímo s kým mají tu čest. Vy máte zmíněné dvě osoby dole, tak k nim přidat fotografii.

FAQ

Na stránce FAQ postrádám zmínku o jak konkrétně funguje zaslání dárkového poukazu emailem, které nabízíte také jako jednu z možnost doručení.

Texty

Jak je zmíněno výše, bylo by dobré sjednotit velikost, font písma na vašich stránkách.

Například tady máte taky každé písmo jiné.

ukázka textu

Mluvte k lidem. Lidé to mají rádi. Věty typu: Nevíte si rady? Napište nám. Jsme tu pro vás. Máme pro vás toto a toto, sehnali jsme pro vás nového dodavatele apod., to je jen příklad, prostě lidé mají rádi, když mluvíte jakoby k nim.

Používejte “call to action” prvky - výzvy k akci, ideálně všude. Odkazy typu “podívejte se na další informace, napište nám, apod., aby to bylo rozmístěné po celém webu.

Nepoužívejte dlouhé texty. Lidé na webu moc nečtou, jen skenují očima a hledají klíčová slova.