Audit použitelnosti: maxizdrav.cz


Audit použitelnosti webu

Připraveno pro skupinu Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností. Chcete podobný audit zadarmo? Napište nám na audit@parminut.cz.

Audit Maxizdrav.cz

Audit je zpracovaný 31. 10. Je možné, že se od té doby na webu něco změnilo.

Prvotní dojem z webu

V současné době nemá web již jednu vstupní stránku, tzn. stránku, na kterou se zákazník dostane jako první (např. z vyhledávání). Budu ale předpokládat, že se jako první dostane na hlavní stránku.

Na Vaší webové stránce je hned více věcí, co by bylo dobré opravit.

Logo by bylo vhodnější umístit na levou stranu a pod ním může být vložen text “E-shop se zdravotními pomůckami”. Výška hlavičky se tak sníží a web bude přehlednější.

Doporučil bych ještě zvážit, zda nevytvořit též horní doplňkové menu umístěné u telefonního čísla, kde by mohly být uvedené položky jako doprava, o nás, kontakt nebo zákaznický účet.

V titulku neboli v tagu title hlavní stránky chybí popisek čím se váš eshop zabývá. Nyní je tam pouze Maxizdrav.cz. Doporučil bych text v titulku změnit například na Maxizdrav.cz | eshop se zdravotními pomůckami.

Hlavní strana

Banner - carousel

Jednotlivé slidy v carouselu se posouvají automaticky a uživatel je nemůže sám manuálně posouvat. Doporučil bych proto přidat do carouselu buď šipky nebo nějaký podobný prvek, které umožní uživateli posouvat se libovolně mezi slidy.

Odlišnosti od konkurence

Odlišnosti od konkurence máte napsané tři. Měly by být proklikávací a vést na stránku, kde se zákazník dozví více informací. Například “Zákaznický servis” vést rovnou na stránku, kde se zákazník může spojit se servisem (chat, telefon apod).

Nicméně toto nejsou všechno úplně odlišnosti od konkurence. Zkuste si lépe definovat, v čem jste jedineční, odlišní, proč zrovna u vás mají nakoupit. Nabízíte některé produkty co jiní ne? Tak to napište.

Kdybyste přidávali výhody, je dobré jich mít maximálně 6.

Menu

Menu je velmi podstatné. Pomáhá zákazníkovi se rychle orientovat. Lidé jsou již naučeni na určité zvyklosti, jak by mělo vypadat.

V menu by bylo dobré zvýraznit položku, která je aktivní.

V patičce máte sloupce pojmenovaný O nás, ale ve sloupci je uvedena pouze adresa výdejního a reklamačního místa. Doporučil bych sloupce přejmenovat například na Výdejní místo.

Recenze

Doporučujeme přidat stránku Recenze. Dole na hlavní stránce máte pár recenzí.

recenze

Můžete klidně je dát na samostatnou stránku. Pokud máte jen pár recenzí, tak je určitě dobré je začít sbírat, například pomocí emailu.

Vše o nákupu

Na tuto stránku by bylo dobré přidat například informace o dopravě a platbě, o možnostech reklamace apod. Je lepší verze pro normální lidi, tzn jednoduchá zkrácená a jen stručná informace o tom, co mají lidé dělat v případě reklamace.

O nás

Pokud máte zajímavý příběh, jak Vaše firma vznikla, tak to sem napište. Lidé chtějí vědět, s kým mají tu čest. Představit vaší firmu, váš příběh, v čem jste jedineční. Přidat vaši fotografii - vašeho týmu, to výrazně zvýší důvěryhodnost. Vy máte na této stránce danou fotografii, to je někdo od Vás z týmu?

Vše napsat stručně, jasně, přehledně.

Na stránce máte odkaz Kontaktovat, který by měl vést na stránku s Kontakty, ale odkaz je špatný a vede na https://www.maxizdrav.cz/error404.

Zákaznický účet

Na stránkách chybí dobře viditelně umístěný odkaz na stránku s přihlášením do zákaznického účtu a registrací. Odkaz na zákaznický účet je nyní pouze v patičce pod linkem https://www.maxizdrav.cz/customer. Doporučil bych proto odkaz na účet umístit do hlavičky vpravo od telefonního čísla.

Produkty

Bylo by dobré přidat popis kategorií a podkategorií, kvůli lepší orientaci zákazníků (a také kvůli SEO). U produktů by bylo dobré přidat nahoru krátký popis výrobků s odkazem na více informací dolů na stránku.

Kontakt

Na stránce Kontakt chybí fakturační údaje jako IČ. Telefon a email by měly být proklikávací, aby mohl uživatel rovnou z mobilu vytočit vaše telefonní číslo. Pro zvýšení důvěryhodnosti eshopu je též dobré umístit na stránku Kontakt jméno kontaktní osoby a to nejlépe i s fotografií.

Nákupní košík

V nákupním košíku by bylo lepší umístit cenu dopravy hned k danému dopravci. Nyní se cena dopravy nalézá až pod sloupcem Platba, což působí nepřehledně. U volby Osobní odběr by bylo též vhodné napsat adresu, kde se nalézá místo osobního odběru. V části Dodací adresa chybí vyznačení, jaké položky z osobních údajů jsou pro dokončení objednávky povinné.

GDPR

Na stránce respektive ve vyskakovacím okně chybí výrazný nadpis, podle kterého by uživatel na první pohled poznal, na které stránce se nalézá.