Audit použitelnosti webu: krmivasoukup.cz


Audit použitelnosti webu

Připraveno pro skupinu Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností. Chcete podobný audit zadarmo? Napište nám na audit@parminut.cz.

Audit Krmivasoukup.cz

Audit je zpracovaný 21. 10. Je možné, že se od té doby na webu něco změnilo.

První dojem z eshopu

V současné době nemá web již jednu vstupní stránku, tzn. stránku, na kterou se zákazník dostane jako první (např. z vyhledávání). Budu ale předpokládat, že se jako první dostane na hlavní stránku.

Bylo by určitě vhodné přidat pod logo slogan. Není na první pohled jasné, co a jak děláte a co u vás mohou zákazníci najít. Logo obsahuje nyní text Surbik s.r.o., ale webová stránka má titulek Krmiva Soukup. Doporučil bych prezentovat eshop pouze pod jednou značkou. Používání dvou různých názvů může mást uživatele.

Pozadí s fotkou zrní působí na stránce rušivým dojmem a příliš na sebe poutá pozornost. Vhodnější by bylo mít na stránce nějaké “decentnější pozadí”. V případě zachování tohoto pozadí bych navrhoval alespoň bílou hlavičku stránky posunout úplně nahoru, aby tam “nevykukoval” úplně nahoře proužek s fotografií.

ukázka pozadí

Hlavní stránka

Banner

Na hlavní stránce nemáte banner, ten samozřejmě být nemusí, ale rozhodně ho doporučuji na web přidat. V banneru můžete promovat akční zboží, novinky, slevy atd. Bannery by měly ideálně obsahovat rovněž tlačítko s výzvou k akci.

Ukázka bannerů z jiných eshopů:

banner ukázka 1  banner ukázka 2

Banner Heureka

Banner Ověřeno zákazníky Heureka máte umístěný nahoře vpravo. Lepší by bylo mít ale banner na opačné straně vlevo. Nyní když zákazníci na eshopu scrollují posuvníkem dolů, tak se jim banner pokaždé znovu otevírá, což je obtěžující.

Patička

Z patičky stránky doporučuji odstranit odkaz na Instagram, na kterém máte pouze dva příspěvky staré už více než 12 týdnů. Rovněž obrázek loga Surbik s.r.o. je v patičce už zbytečný.

Upozornění na otevření prodejny v levém dolním rohu se překrývá s upozorněním na dovolenou.

Odlišnosti od konkurence

Výhody s odlišností u konkurence na hlavní stránce úplně chybí a jsou umístěné až v detailu produktu. Doporučuji umístit výhody také na hlavní stránku. Ideálně by mohly být rovnou pod bannery.

výhody

Z těchto výhod je akorát výhoda ta vlastní doprava, kde ale chybí informace, že od při nákupu nad 1 800 Kč je doprava zdarma. Online poradnu a rychlou expedici má už dneska hodně eshopů. Chtělo by to vymyslet lepší, například pokud máte nějaký výrobek co nemají ostatní, nebo zda třeba jsou k dostání i jen vzorečky, apod. Výhoda Online poradna zdarma by měla být proklikávací a odkaz z ní by měl vést přímo na online poradnu.

Menu

Menu je velmi podstatné. Pomáhá zákazníkovi se rychle orientovat. Lidé jsou již naučeni na určité zvyklosti, jak by mělo vypadat. Doporučuji mít v menu pouze hlavní kategorie zboží a odkazy Kdy a kde nás najdete, Rozvoz krmiv a zboží a Obchodní podmínky nechat pouze v druhém menším menu v horní části hlavičky. Případně bych zvážil, zda do hlavního menu ještě nepřidat kategorie jako například Akční zboží, Výprodej, Novinky, Blog nebo Značky. Podobně jako to je ve vzorové šabloně od Shoptetu https://classic.shoptet.cz/

Recenze

Dole na hlavní stránce máte pár recenzí, nevím zda jsou to jediná nebo máte více. Nikde se mi nepovedlo se dostat na více hodnocení. Jelikož máte Shoptet, tak bych doporučil přidat je jako samostatnou kategorii. Poslední recenze na úvodní stránce je navíc stará už více než 5 měsíců, což nepůsobí věrohodným dojmem.

recenze

Rozvoz krmiv a zboží

Na stránce s rozvozem chybí upřesnění zda je rozvoz za 150 Kč do 50 km od Psár myšlený vzdušnou čarou, nebo se tím myslí vzdálenost po silnici. Tabulku s ceníkem rozvozu od externích dopravních společností by bylo vhodné lépe zformátovat, takto působí nepřehledně.

O nás

Chybí samostatná stránka O nás. Pokud máte zajímavý příběh, jak Vaše firma vznikla, tak to sem napište. Lidé chtějí vědět, s kým mají tu čest. Představit vaší firmu, váš příběh, v čem jste jedineční. Přidat vaši fotografii - vašeho týmu, to výrazně zvýší důvěryhodnost. Stručně, jasně, přehledně. Můžete i text různě naformátovat, ale opět decentně a vkusně.

Kontakt

Stránku Kdy a kde nás najdete bych doporučil přejmenovat na Kontakt. Telefon a email by měly být proklikávací, aby mohl uživatel rovnou z mobilu vytočit vaše telefonní číslo. Pro zvýšení důvěryhodnosti eshopu je též dobré umístit na stránku Kontakt jméno kontaktní osoby a to nejlépe i s fotografií.

Nákupní košík

Layout stránky Nákupní košík je rozbitý. Položky z nákupního procesu překrývají položky v menu, viz přiložený screen. Rovněž nepůsobí zcela důvěryhodně fotografie Supermana/Clarka Kenta jako kontaktní osoby. Fotografie zrní na pozadí je pak v nákupním košíku už vyloženě rušivá.

ukázka pozadí 2

Texty

V formátování textů bych se vyvaroval přílišnému používání různých barev pro zvýraznění informací, viz modré texty a modré pozadí v textech na stránce https://www.krmivasoukup.cz/kontakty/ .

Občas máte krkolomné a příliš dlouhé věty.

Například tady:

ukázka textu

Určitě by bylo dobré ty věty upravit.

Mluvte k lidem. Lidé to mají rádi. Věty typu: Nevíte si rady? Napište nám. Jsme tu pro vás. Máme pro vás toto a toto, sehnali jsme pro vás nového dodavatele apod., to je jen příklad, prostě lidé mají rádi, když mluvíte jakoby k nim.

Používejte “call to action” prvky - výzvy k akci, ideálně všude. Odkazy typu “podívejte se na další informace, napište nám, apod., aby to bylo rozmístěné po celém webu.

Nepoužívejte dlouhé texty. Lidé na webu moc nečtou, jen skenují očima a hledají klíčová slova.