Audit použitelnosti: kamdoitalie.cz


Audit použitelnosti webu

Připraveno pro skupinu Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností. Chcete podobný audit zadarmo? Napište nám na audit@parminut.cz.

Audit Kamdoitalie.cz

Audit je zpracovaný 25. 10. Je možné, že se od té doby na webu něco změnilo.

První dojem z eshopu

V současné době nemá web již jednu vstupní stránku, tzn. stránku, na kterou se zákazník dostane jako první (např. z vyhledávání). Budu ale předpokládat, že se jako první dostane na hlavní stránku.

Na vašem webu by zákazník čekal, že se dozví výlety po Itálii, nebo cestovka do Itálie. Ovšem na vašem webu nic takového není, máte tam recepty, produkty. O cestování do Itálie máte blog. Bylo by lepší stránku přejmenovat, např. vše o Itálii.

Bylo by dobré přidat slogan. Není na první pohled jasné, co a jak děláte a co u vás mohou zákazníci najít. Bývá pod logem. Vy tam máte internetový obchod, což samo o sobě moc nedává smysl, když se váš web jmenuje Kam do Itálie.

Také by bylo dobré nahoru na stránku přidat kontakt. Zákazníci hledají např. telefonní číslo nahoře na stránce, např. vedle košíku (ideálně i s časem, kdy vás zastihnou). Nebo alespoň email.

Webové stránky se načítají pomaleji a celkově má web pomalejší odezvu na uživatelské interakce. Například nežli se zboží vloží to košíků, tak to může trvat až několik sekund. Doporučil bych zvážit, zda nezměnit eshopové řešení na nějaké více profesionální a technicky vyspělejší např. Shoptet.

Hledání na kraji stránky by bylo lepší více zvýraznit, takhle je to dost těžce dohledatelné.

ukázka vyhledávání

Hlavní stránka

Bannery

Banner Mouka vede na zboží, které není skladem. Vhodnější by bylo z hlavní stránky odkazovat vždy na produkty, které máte skladem.

Odlišnosti od konkurence

Pod bannery nejdříve vložit odlišnosti od konkurence. To je něco, co musí být nahoře a hned musí zákazníka přesvědčit o tom, že vy jste nejlepší a má nakoupit právě u vás. Odlišnost od konkurence je velké téma a dejte si na tom opravdu záležet. Měly by být proklikávací a vést na stránku, kde to bude více vysvětleno.

Vy nemáte napsané žádné. Bylo by dobré napsat například pokud máte některé výrobky jen vy, pokud některé výrobky máte přímo z Itálie. Můžete dát, že máte třeba rodilé mluvčí.

Jak bylo zmíněno, vždy stručné jasné + výhody proklikávací.

Patička

V patičce jsou ikony s odkazy na sociální sítě. Ikony Twitteru a Pinterestu ale vedou na neexistující účty.

Kategorie produktů

Máte produkty v jedné kategorii. Zákazník by očekával, že tam najde spíše suroviny (potraviny), zvlášť když máte vedle ještě recepty. Chtělo by to váš web více zaměřit na jednu danou věc, máte hodně to vaření. Pokud jde přidat i více produktů, tak by bylo super to třeba zkombinovat. U receptů pak dát dole nabídku co si můžou u vás zákazníci rovnou na daný recept koupit a zase u produktů dát rovnou odkaz na recept co můžou z toho vytvořit.

Naše produkty

Na stránce Naše produkty je první položka Ostatní, která nemá ani ilustrační obrázek. Doporučuji seřadit produkty podle prodejnosti.

Detail produktu

V detailu produktu je vlevo od hlavní fotografie produktu umístěný sloupce Mohlo by se vám líbit. Tento sloupec na sebe strhává příliš pozornosti od hlavního produktu na stránce. Doporučuji ho proto přesunout do dolní části k sekci Související produkty.

Recenze

Určitě by bylo lepší přidat více recenzí pokud máte. Pokud nemáte dostatek recenzí, tak by bylo určitě dobré začít je sbírat, například pomocí emailu.

Reference

Stránka Reference obsahuje pouze tři reference bez jakéhokoliv data. Důvěryhodněji by působilo mít na stránce více referencí s uvedením data, kdy byla reference získána.

Vše o nákupu

Nikde na stránce jsem nenašel žádné info o dopravě, poštovné, reklamaci. Zkusil jsem dát i produkt do košíku, ale ani tak jsem se nedozvěděl nic. Na stránku vše o nákupu by bylo dobré přidat např. informace o dopravě a platbě, o možnostech reklamace apod. Je lepší verze pro normální lidi, tzn jednoduchá zkrácená a jen stručná informace o tom, co mají lidé dělat v případě reklamace.

O nás

Pokud máte zajímavý příběh, jak Vaše firma vznikla, tak to sem napište. Lidé chtějí vědět, s kým mají tu čest. Představit vaší firmu, váš příběh, v čem jste jedineční. Na stránce o nás máte dole fotky z Itálie, bylo by super třeba přidat vás na fotkách z Itálie, to výrazně zvýší důvěryhodnost. Stručně, jasně, přehledně.

Kontakt

Stránka Kontakt obsahuje zbytečně vysoký zelený banner s vizitkou Kontakt. Na stránce chybí rovněž fakturační údaje jako IČ. Telefon a email by měly být proklikávací, aby mohl uživatel rovnou z mobilu vytočit vaše telefonní číslo. Pro zvýšení důvěryhodnosti eshopu je též dobré umístit na stránku Kontakt jméno kontaktní osoby a to nejlépe i s fotografií.

Košík

Z košíku bych odstranil sekci Mohlo by vás zajímat, neboť košík znepřehledňuje. Navíc se v této sekci objevují i produkty, které nejsou skladem.

V možnosti Dopravy by bylo vhodné u položky Osobní odběr doplnit informaci, na které adrese je osobní odběr možný.

Když zvolím u některých produktů možnost osobní odběr, tak se mi v košíku na stránce https://kamdoitalie.cz/pokladna/ objeví hláška: Omlouváme se, ale zdá se, že nejsou k dispozici žádné platební metody pro Váš stát. Kontaktujte nás prosím, pokud budete potřebovat pomoc, nebo k dohodnutí se na náhradním řešení. Proč je v Košíku možné zvolit Země/Region nebo Stát. Doručujete zboží i do jiných států? Jestliže ne, tak by zde tyto položky neměly být.

Ochrana osobních údajů

Na této stránce chybí nadpis.

Texty

Některé části webu obsahují anglické texty. Např. po registraci do Newsletteru se objeví v patičce hláška Thank you, your sign-up request was successful! Please check your email inbox to confirm nebo v detailu produktu Add to wish list.

Bylo by dobré zkontrolovat i překlepy na stránce.

Například tady chybí mezera.

ukázka textu

Důvěryhodnost

Jak už bylo zmíněno výše, chtělo by to předělat design stránky. Na mě stránka působí spíše jako blog, kde si můžu nakoupit i pár výrobků.