Audit použitelnosti: dometa.cz


Veřejný audit dometa.cz. Zveřejňujeme na základě souhlasu majitele webu.

Audit použitelnosti webu

Připraveno pro skupinu Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností. Chcete podobný audit zadarmo? Napište nám na audit@parminut.cz.

Audit Dometa.cz

Audit je zpracovaný 29. 10. Je možné, že se od té doby na webu něco změnilo.

Prvotní dojem z webu

V současné době nemá web již jednu vstupní stránku, tzn. stránku, na kterou se zákazník dostane jako první (např. z vyhledávání). Budu ale předpokládat, že se jako první dostane na hlavní stránku.

Hlavní strana

Banner

Obecně bannery musí něco zákazníkům říct + obsahovat výzvu k akci. Vaše bannery obsahují pouze nadpis bez výzvy k akci tedy bez tlačítka. Myslím si, že by bylo vhodné bannery více textově a graficky oživit. Navíc u bannerového carouselu nefunguje vždy dobře přepínání mezi jednotlivými bannery pomocí navigačních odkazů v jeho dolní části.

V některých případech lze přejít na další banner pomocí dolní navigace a někdy se po kliknutí na odkaz nic nestane. Banner Úložné boxy vede na stránku s nadpisem Plastové boxy. Bylo by vhodné pro SEO a též samotné zákazníky popisy sjednotit.

Vzor bannerů z jiného eshopu:

banner 1
banner 2

Odlišnosti od konkurence

Pod bannery doporučuji vložit odlišnosti od konkurence. To je něco, co musí být nahoře a hned musí zákazníka přesvědčit o tom, že vy jste nejlepší a má nakoupit právě u vás. Odlišnost od konkurence je velké téma a dejte si na tom opravdu záležet. Správně mají být i proklikávací.

Vy máte napsané 4 odlišnosti, které vlastně tak odlišnosti moc nejsou. Máte rychlou dopravu, přitom posíláte zásilky běžnými dopravci. By bylo jako výhoda, kdyby jste měli třeba vlastního přepravce. Zboží skladem má dneska už snad každý eshop.

Jediné dvě výhody co by bylo dobré nechat jsou tyto:

vyýhody

Ale chtělo by to lepší design. Například napsat, že máte “Dopravu zdarma zpět” a “Recyklujeme”, udělat proklikávací (jak bylo zmíněno nahoře) a na stránce více vysvětleno.

Nicméně toto nejsou všechno úplně odlišnosti od konkurence. Zkuste si lépe definovat, v čem jste jedineční, odlišní, proč zrovna u vás mají nakoupit.

Menu

Jako menu používáte tzv. mega menu, což znamená, že po najetí kurzorem na položku v hlavním menu se rozbalí velké menu s mnoha dalšími položkami. Tyto položky by bylo vhodné doplnit o malé náhledy produktů z jednotlivých kategorií. Uživatelé se pak v menu lépe orientují. Pěkně je to zpracované například v této šabloně, viz https://disco.shoptet.cz.

menu

V hlavním menu je položka Výprodej, která ale neobsahuje žádné produkty. Zvážil bych proto, zda tuto položku z hlavního menu raději dočasně neodstranit, než bude mít některé produkty pro tuto kategorii.

Recenze

Na stránce nemáte žádné recenze obchodu. Máte akorát hodnocení u produktů. Máte nějaké recenze? Pokud ne, začněte je sbírat. Až jich bude dost, propagujte je jak na hlavní straně, tak na ně udělejte samostatnou stránku.

O nás

Na webu chybí samostatná stránka O nás. Doporučil bych zvážit, zda tuto stránku nevytvořit. Bylo by dobré na stránku přidat aspoň pár slov o vás. Pokud máte zajímavý příběh, jak Vaše firma vznikla, tak to sem napište. Lidé chtějí vědět, s kým mají tu čest. Představit vaší firmu, váš příběh, v čem jste jedineční. Přidat vaši fotografii - vašeho týmu, to výrazně zvýší důvěryhodnost. Stručně, jasně, přehledně.

Doprava a platba

Na stránce Doprava a platba chybí informace o tom kolik stojí různé druhy dopravy a způsoby plateb. Rozumím, že ceny vaší dopravy se můžou velmi lišit podle vybraného dopravce, zvolené platby a váhy objednávky, ale zvážil bych, zda na tuto stránku neumístit alespoň orientační přehled nejčastěji využívaných způsobů dopravy a plateb. Například v košíku máte uvedenou dobírku zdarma při použití kurýra GLS, což může být zajímavý bonus, který by stálo za to více propagovat.

Nákupní košík

V nákupním košíku je v hlavičce uvedené telefonní číslo, ale chybí u něj dostupnost pro volání podobně jako je na homepage. Protože vaše telefonická dostupnost je pouze v Po-Pá mezi 7 až 15 hodinou, tak bych ji doporučil uvést také u telefonního čísla v košíku.

Slovenská verze

U slovenské verze bych zvážil, zda mít v patičce uvedená odběrná místa česká města. Myslím si, že pro slovenské zákazníky by bylo vhodnější zde uvádět slovenská města.

Důvěryhodnost

Jak bylo zmíněno výše, chtělo by to více zapracovat na důvěryhodnosti webu. Bylo by dobré přidat ty fotografie týmu, udělat osobní email, přidat stránku o nás, recenze.

Také jsem si všiml, že na hlavní stránce máte odkaz na váš fb a insta.

odkazy

Na Instagramu máte pouze jediný příspěvek staršího data, na Facebook taky moc toho nedáváte. Buď tedy úplně odstranit a nebo se snažit být více aktivní.