Audit použitelnosti webu: darbox.cz


Veřejný audit webu darbox.cz. Zveřejňujeme na základě souhlasu majitele webu.

Audit použitelnosti webu

Připraveno pro skupinu Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností. Chcete podobný audit zadarmo? Napište nám na audit@parminut.cz.

Audit Darbox.cz

Audit je zpracovaný 18. 10. Je možné, že se od té doby na webu něco změnilo.

První dojem z eshopu

V současné době nemá web již jednu vstupní stránku, tzn. stránku, na kterou se zákazník dostane jako první (např. z vyhledávání). Budu ale předpokládat, že se jako první dostane na hlavní stránku.

Hlavní stránka

Banner

Obecně bannery musí něco zákazníkům říct + obsahovat výzvu k akci. Měly by být proklikávací.

Vaše bannery se mění hodně rychle, takže to zákazník nestihne ani pořádně prohlédnout. Navíc to blikání je dost nepříjemné.

Druhý obrázek banneru nemá ani žádný text, chybí na obou výzva k akci.

banner

Bylo by lepší buď nechat jen ten první banner, přidat na něj výzvu k akci a nebo to celkově předělat.

Příklad z jiného eshopu na banner:

banner ukázka 1 banner ukázka 2

Odlišnosti od konkurence

Pod bannery nejdříve vložit odlišnosti od konkurence. To je něco, co musí být nahoře a hned musí zákazníka přesvědčit o tom, že vy jste nejlepší a má nakoupit právě u vás. Odlišnost od konkurence je velké téma a dejte si na tom opravdu záležet. Měly by být proklikávací a vést na stránku, kde bude více informací.

Vy máte 4 výhody, z toho dvě má už pomalu každý eshop. Doprava zdarma a odeslání zboží.

Další dvě výhody - nejkvalitnější bedny, dárky pro náročné, to by chtělo něčím podložit. Například napsat proč máte nejkvalitnější výrobky, zda je berete rovnou od výrobce nebo proč jsou nejkvalitnější. A dárky pro náročné, napsat například jaké dárky máte a pro koho přesně.

Doplňkový text v konkurenčních výhodách je napsán velmi drobným písmem. Malé bílé písmo na tmavém pozadí je hůře čitelné.

Vizuálně splývají konkurenční výhody s rozcestníkem dalších kategorií pod nimi. Bylo by lepší konkurenční výhody graficky od rozcestníku kategorií výrazněji odlišit.

Pod rozcestníkem kategorií je upoutávka na originální bednu Top Secret. Bohužel zde chybí tlačítko s výzvou k akci a proklikem na stránku s detailem bedny Top Secret.

SEO

Z hlediska SEO by bylo vhodné zapracovat na textech v tagu title a popiscích stránek v meta tagu description. Úvodní stránka nyní obsahuje v tagu title text Dárková bedna. Pro vyhledávače a uživatele by bylo lepší mít v tagu title například text: Dárkové bedny pro muže a ženy – Darbox.cz. Dále pak například stránka https://www.darbox.cz/darkove-bedny-pro-muze/ obsahuje v tagu title text: Dárkové bedny pro muže, dárkové bedny pro chlapy. Z hlediska SEO by bylo vhodnější, kdyby text v tagu title korespondoval s textem v hlavním nadpisu H1. Tag title by mohl proto lépe pro vyhledávače fungovat například s textem: Dárkové bedny pro muže – Darbox.cz.

Obsah hlavní stránky

Obsah hlavní stránky je zahlcený velkým množstvím produktů. Na stránku by bylo vhodnější umístit například produkty podle kategorií jako Novinky, Nejprodávanější, Oblíbené, Doporučujeme apod. Prostě výběr jen pár produktů, aby zákazník nebyl přehlcen. Velké množství produktů rovněž snižuje rychlost načítání hlavní stránky, což může být problém pro uživatele, kteří na stránku přicházejí z mobilu.

Menu

Na pravé straně hlavního menu je ikona hamburgeru, která obsahuje skryté menu s dalšími položkami jako Doprava a platba, Obchodní podmínky, Kontakty atd. Bylo by lepší tyto položky umístit do patičky podobně jako je to má například tato šablona https://step.shoptet.cz. Uživatel si skrytých položek pod hamburger ikonou nemusí na počítači všimnout. Stránka Ochrana osobních údajů se nyní otevírá do nového okna. Vhodnější je otevírat všechny stránky, které vedou v rámci e-shop do stejného okna.

Recenze

Bylo by dobré přidat na stránku i recenze. Máte shoptet, tak je to tam jednoduché (dá se tam jednoduše zapnout sbírání recenzí). Pokud nemáte žádné, tak je dobré začít sbírat. Pokud máte hodně záporných, tak je lepší je na stránky nedávat.

Vše o nákupu

Tam by bylo dobré přidat i co dělat v případě reklamace. Nebo dát přímo na samostatnou stránku. Je lepší verze pro normální lidi, tzn jednoduchá zkrácená a jen stručná informace o tom, co mají lidé dělat v případě reklamace.

O nás

Pokud máte zajímavý příběh, jak Vaše firma vznikla, tak to sem napište. Lidé chtějí vědět, s kým mají tu čest. Představit vaší firmu, váš příběh, v čem jste jedineční. Přidat vaši fotografii - vašeho týmu, to výrazně zvýší důvěryhodnost. Stručně, jasně, přehledně.

Kontakty

Na stránce kontakty by bylo vhodné doplnit informaci o tom, kdo je provozovatelem eshopu včetně adresy sídla firmy, IČ a DIČ. Telefon a email by měly být proklikávací, aby mohl uživatel rovnou z mobilu vytočit vaše telefonní číslo. Stránka může též obsahovat informaci, kdy vás zákazníci zastihnout na telefonním čísle, například volejte Po–Pá 9:00 až 17:00. Na stránce Kontakt bych doporučil mít také kontaktní formulář, viz řešení v šabloně https://step.shoptet.cz/kontakty/. Pro zvýšení důvěryhodnosti eshopu je rovněž dobré umístit na stránku Kontakt jméno kontaktní osoby a to nejlépe i s fotografií.

Texty

Texty by bylo dobré sjednotit, udělat jeden font a velikost. U vás je text pokaždý jiný.

Například:

ukázka textu 1 ukázka textu 2 ukázka textu 3

Máte vždy jinou velikost písma, jiný font, jiná tučnost písma. Zvýší to důvěryhodnost.

Také u menu máte opět ten text vždy jiný. Hlavní menu je napsáno velkým a malým písmem a dodatkové menu je napsáno velkým písmem (caps lockem).

ukázka menu