Audit použitelnosti: cistirna-jimka.cz


Audit použitelnosti webu

Připraveno pro skupinu Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností. Chcete podobný audit zadarmo? Napište nám na audit@parminut.cz.

Audit Cistirna-jimka.cz

Audit je zpracovaný 29. 10. Je možné, že se od té doby na webu něco změnilo.

Prvotní dojem z webu

V současné době nemá web již jednu vstupní stránku, tzn. stránku, na kterou se zákazník dostane jako první (např. z vyhledávání). Budu ale předpokládat, že se jako první dostane na hlavní stránku.

Jako první by to chtělo lépe zapracovat na logu. Je poměrně malé a hůře čitelné. Také by bylo dobré dát pod něj nějaký slogan. Není na první pohled jasné, co a jak děláte a co u vás mohou zákazníci najít.

Hlavní stránka

Bannery

Bylo by dobré přidat možnost ručního posouvání mezi bannery, aby si zákazník mohl bannery prohlížet libovolně, jak bude chtít. Také dopravu zdarma by bylo lepší z bannerů úplně vyřadit, je lepší tam mít bannery o vašich produktech.

Odlišnosti od konkurence

To je něco, co by mělo být nahoře na hlavní stránce a hned musí zákazníka přesvědčit o tom, že vy jste nejlepší a má nakoupit právě u vás. Odlišnost od konkurence je velké téma a dejte si na tom opravdu záležet. Správně by měly být odlišnosti od konkurence proklikávací. Vaše výhody sice proklikávací jsou, ale vrátí zákazníka jen nahoru na stránku. Což je špatně, měly by vést na stránku, kde zákazník se dozví více informací o vaší výhodě.

Vy máte napsány tyto výhody:

výhody

Certifikované produkty, bylo by dobré toto tvrzení něčím podložit.

Dopravu zdarma má už spoustu eshopu, takže to jako výhoda moc není.

Individuální přístup, to by chtělo také lépe vysvětlit. V čem máte lepší přístup k zákazníkovi než ostatní eshopy?

100% vodotěsné produkty, taky by bylo dobré lépe podložit.

Nicméně toto nejsou všechno úplně odlišnosti od konkurence. Zkuste si lépe definovat, v čem jste jedineční, odlišní, proč zrovna u vás mají nakoupit.

Dole na stránce uvádíte, že máte dotace dešťovka, to se dá třeba použít jako výhoda.

Patička

U patičky webu bych zvážil, zda zde mít odkaz na Facebooku. Na facebookové stránce nemáte momentálně žádný příspěvek a jestliže nemáte v úmyslu tuto sociální síť aktivně využívat, tak bych doporučil tento odkaz z patičky úplně odstranit.

U sekce Zajímavosti bych zvážil, zda ji nepřejmenovat raději na Články, s čímž by lépe korespondoval obsah jednotlivých stránek, které nyní v této sekci máte.

Odkaz Jak vybrat bych doporučil přejmenovat na Jak vybrat nádrž, z čehož bude uživateli na první pohled zřejmé, co se pod odkazem skrývá za obsah.

Menu

Menu je velmi podstatné. Pomáhá zákazníkovi se rychle orientovat. Lidé jsou již naučeni na určité zvyklosti, jak by mělo vypadat. Zvážil bych, zda hlavní horizontální menu neroztáhnout mírně na výšku, aby na stránce více vyniklo. Přece jenom jedná se o klíčový prvek na webu, podle kterého se zákazníci na stránkách orientují.

Kategorie produktů

Vy máte dvě menu pro kategorie produktů. Určitě by bylo lepší je sjednotit, máte jiné kategorie v bočním menu a jiné nahoře. Vaše klíčové produkty pak dát jen do hlavního menu.

V kategoriích produktů bych pak doporučil uvádět v nadpisu celý název kategorie produktů. Například na stránce Samonosné https://www.cistirna-jimka.cz/kategorie/samonosny-trikomorovy-septik/ bych změnil nadpis stránky na Samonosné septiky. Pro uživatel bude na první pohled jasné, čím se stránka zabývá a lépe specifikovaný nadpis bude výhodnější i pro SEO.

Recenze

Web máte udělaný přes Shoptet, tam je jednoduché udělat recenze, takže by bylo dobré s nimi začít. Rozhodně vám to zvýší důvěryhodnost.

Doprava a platba

Na stránce bych více graficky zdůraznil, že nabízíte dopravu objednaného zboží zdarma v rámci celé České republiky.

Certifikáty a montážní návody

Na této stránce máte malé obrázky certifikátů. Bohužel obrázky není možné po kliknutí zvětšit, takže si uživatel nemůže daný certifikát detailněji prohlédnout.

O nás

Článek o nás máte na úvodní stránce. Myslím si, že by bylo vhodné vytvořit samostatnou stránku O nás a na ní představit vaší firmu, váš příběh, v čem jste jedineční. Přidat vaši fotografii - vašeho týmu, to výrazně zvýší důvěryhodnost. Stručně, jasně, přehledně.

Košík

V Košíku u druhého kroku Doprava a platba nabízíte možnost osobního odběru, ale chybí tu informace o adrese, kde je možné osobní odběr provést.

Kontakt

Na stránce Kontakt bych doporučil hned na začátku uvádět kontaktní email a telefon a až pod nimi fakturační údaje a další informace.

Dotace Dešťovka

Na stránce https://www.cistirna-jimka.cz/clanky/retencni-nadrz-destovka/ nejsou správně vložené obrázky a místo nich se zde zobrazují pouze ikony prázdných obrázků.

Texty a důvěryhodnost

Určitě by bylo dobré zkontrolovat texty na webu.

Například tady vám chybí čárky nad písmeny.

ukázka textu 1

Taky tato věta, kterou začíná váš popis, je nejspíš vytržená z kontextu.

ukázka textu 2

Jak dlouhá je tradice? Proč je to tam jen tak napsané? Lepší by bylo Můžeme vám nabídnou spolupráci, máme dlouholetou (jak dlouho) tradici v oblasti plastové výroby.

Tady zase nemáte jeden text výrobku proklikávací, to by chtělo také opravit.

ukázka textu 3

Také by mělo být vše stejným fontem a velikostí písma.

ukázka textu 4 ukázka textu 5

Na některých stránkách vám chybí propojení textu s odkazy. Například na stránce Vodoměrné šachty uvádíte, že jsou zde ke stažení montážní návody a technické výkresy, ale chybí zde odkazy na tyto materiály, viz https://www.cistirna-jimka.cz/kategorie/vodomerne-sachty/.