Audit použitelnosti: kanclik.cz


Audit použitelnosti webu

Připraveno pro skupinu Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností. Chcete podobný audit zadarmo? Napište nám na audit@parminut.cz.

Audit Kanclik.cz

Audit je zpracovaný 29. 10. Je možné, že se od té doby na webu něco změnilo.

Prvotní dojem z webu

V současné době nemá web již jednu vstupní stránku, tzn. stránku, na kterou se zákazník dostane jako první (např. z vyhledávání). Budu ale předpokládat, že se jako první dostane na hlavní stránku.

Bylo by dobré přidat slogan. Není na první pohled jasné, co a jak děláte a co u vás mohou zákazníci najít. Bývá pod logem.

Také by bylo dobré přidat nahoru kontakt. Zákazníci hledají např. telefonní číslo nahoře na stránce, obvykle vedle košíku (ideálně i s časem, kdy vás zastihnou). Nebo alespoň email.

ole na hlavní stránce máte napsáno “O nás” a pod tím video z Youtube. Video je spíše návod, jak u vás pracovat s konfigurátorem. Tak by bylo lepší to i nazvat. Například “Jak pracovat s naším konfigurátorem? Koukněte na video nebo nám případně napište.”

Hlavní strana

Banner

Na hlavní stránce nemáte banner, ten samozřejmě být nemusí. Kdybyste chtěli banner přidat, tak by měl být správně proklikávací a s výzvou k akci.

Struktura úvodní stránky

Na první stránce by bylo vhodné propagovat rovnou typy nábytku, které nabízíte na míru. Což by znamenalo mít zde kategorie jako například psací stoly, kancelářské kuchyňky, knihovny, regály apod. Kategorie není nutné na úvodní stránce propagovat všechny ale pouze ty, které jsou pro vás klíčové.

Odlišnosti od konkurence

Pod bannery nejdříve vložit odlišnosti od konkurence. To je něco, co by mělo být nahoře na hlavní stránce a hned musí zákazníka přesvědčit o tom, že vy jste nejlepší a má nakoupit právě u vás. Odlišnost od konkurence je velké téma a dejte si na tom opravdu záležet.

Rozhodně doporučuji přidat. Zkuste si definovat, v čem jste jedineční, odlišní, proč zrovna u vás mají nakoupit.

Na stránce o nás jsem se o vás dozvěděl, že děláte nábytek na míru. Zákazník si může nábytek vytvořit pomocí konfigurátoru podle svých představ. Vlastní konfigurátor nábytku by měla být jedna z hlavních výhod - originální nábytek. Tato výhoda by měla odkazovat na stránku, kde by bylo vše detailněji vysvětleno. Že zákazník si může navrhnout nábytek sám, že jste otevřený všem nápadům.

Patička

V patičce webu vedou odkazy Formulář pro odstoupení od smlouvy a Ochrana a zpracování osobních údajů na dokumenty ve formátu docx a odt. Vhodnější by bylo pro tyto informace vytvořit samostatné stránky přímo na webu.

Menu

Menu je velmi podstatné. Pomáhá zákazníkovi se rychle orientovat. Uživatelé jsou již naučeni na určité zvyklosti, jak by mělo vypadat. V rozbalovacím submenu pod položkou nábytek na míru bych doporučil lépe graficky zpracovat náhledy jednotlivých kategorií. Některé kategorie mají ilustrační fotografii a některé pouze nákres. Bylo by lepší styl obrázků vizuálně sjednotit. Z hlavního menu a i z celého webu bych odstranil položku a stránku Pomoc. Tato stránka neobsahuje žádné informace, ale pouze kontaktní údaje, které zákazník nalezne stejně na stránce Kontakt.

Kategorie produktů

Nefunguje možnost přidat si produkt do oblíbených položek. Po kliknutí na ikonu srdíčka se nic nestane a produkt se do oblíbených položek nepřidá.

Konfigurátor

U většiny typů produktů není pro mě jako uživatele konfigurátor příliš použitelný, neboť po zadání parametrů a barev nevidím vzhled výsledného produktu. Rozhodně bych doporučil zapracovat na vylepšeném 3D konfigurátoru pro všechny produkty, podobně jako máte nyní například u výrobku Psací stůl rovný.

Doprava a platba

Na stránce Doprava a platba mi chybí alespoň orientační ceník dopravy. Rozumím, že ceny dopravy jsou hodně individuální závislé na objednaném sortimentu, ale myslím si, že i orientační ceník by poskytl uživatelům přínosné informace. Zarazila mě pak cena dopravy za PC vozík lamino, kterou uvádíte, že je 149 Kč. Opravdu mi kamkoliv po Česku dovezete svojí dopravou zboží, jehož cena je 360 Kč za cenu 149 Kč?

Recenze

Na webu jsem nenašel žádné recenze. Uvádíte, že jste začali podnikat v roce 2006, to nemáte od té doby žádné recenze?

Pokud ne, bylo by dobré je začít sbírat třeba pomocí emailu.

Vše o nákupu

Bylo by vhodné zvážit, zda nevytvořit novou stránku Vše o nákupu. Na tuto stránku by bylo dobré přidat např. informace o vaší vlastní dopravě a způsobech platby, o možnostech reklamace apod. Je lepší verze pro normální lidi, tzn jednoduchá zkrácená a jen stručná informace o tom, co mají lidé dělat v případě reklamace.

O nás

Přidat vaši fotografii - vašeho týmu, to výrazně zvýší důvěryhodnost.

Klidně můžete přidat třeba odkaz na FB.

Opět ale s důvodem, proč by lidé měli sledovat. Například chcete se dozvědět zajímavé novinky? Soutěže? Akce? Slevy? (nevím přesně), sledujte nás na našem Facebooku.

Samozřejmě tam musíte být aktivní. Na FB jsem si všiml, že příspěvky celkem dáváte. Kdybyste dlouho nic nepřidali, je to nedůvěryhodné.

Kontakt

Telefon by měl být proklikávací, aby mohl uživatel rovnou z mobilu vytočit vaše telefonní číslo. Pro zvýšení důvěryhodnosti eshopu je též dobré umístit na stránku Kontakt jméno kontaktní osoby a to nejlépe i s fotografií.